2010 - dagarna man minns

Januari bestod mest av passning av en busig fyra-månaders hundvalp, som gärna ville vara ut och skutta i snön.



En hel del semlor och rykande varmt kaffe värmde vi oss med mellan varven..



Ragge gillade att värma sig på ett lite annat sätt..



men det behövdes ju då man blev helt täckt med kall snö efter en runda ute!



Februari bestod av ännu mera snö



ännu mera semlor



och en och annan värmande soppa.



I Mars såg vi några små skymtar av våren..



och gick på valpkurs som gillades skarpt men tog på krafterna minsann..



Man blev sugen på sommarskor..



och firade en fem-årig bröllopsdag och drömde sig tillbaka till bröllopsresan..



som gick till fantastiska Curacao!



årets årliga bröllopsdagsresa sköts upp pga lilla valpen vår..



April gick snabbare än snabbast



så av den månaden minns jag inte så mycket förutom att Eurovision Song Contest närmade sig :)



..precis som våren och sommaren!



Maj var som alltid en favoritmånad



och då laddade vi upp för den stora festen.. försökte få biljetter till Oslo men det blev en stor fest hos vännerna i stället..





..som Lena och Tyskland gick och vann och jag blev jätteglad!



Nyklippte Ragge solade sig på balkongbordet medans jag gjorde blåbärsmuffins..



och det blev äntligen grönt av mössöron i träden!



i Juni planerade vi vår semester..



och åkte till Finland över midsommar..



och gick till Gröna Lund med fina pinglor. För första gången till Grönan på typ fem år!



..det skulle det bli ändring på med till och med TVÅ hela besök förra sommaren!



så hade vi lite tjejkväll också innan semestrarna började..



juli då åkte vi till Finland och hemtrakterna.. hade lite otur med vädret dock..



men Ragge träffade många nya kompisar!



Han är en social liten sort!



Efter en vecka och ett bröllop i Finland tog vi sen färjan över till Sverige igen och körde ner till Öland..



där vi hade hyrt en liten liten stuga som vi kunde gömma oss för dimman i.. spela kort och mysa..



det blev en hel del mulet och en hel del regn men en dag tittade solen fram. strandväder!



sen kom augusti och man började jobba igen. vardagen smög sig på.



och september kom lika snabbt som sommaren försvann.



då blev det bull-bak och promenader i massor..



och så blev det oktober och vintern stod runt knuten..



Så jag laddade med nyinköpta bak-böcker och ännu mera bakande..



och med ännu mera strumpor förstås!



i november köpte guben min en sånhär fin sak. själv köpte jag lakrits.



och så i ett huj var det december och snön låg vit på taken och överallt annat också.



Min fina orkidé började blomma efter ett års uppehåll..



och jag fick en sprillans ny av mina fina väninnor då jag bjudit in till tjejkväll.



Innan nyår drog vi till Åre där jag fikade den goaste vaniljbullen (med den mesta vaniljen) jag nånsin ätit!



Det var en låååång bilresa dit i årets värsta snö-kaos! ..och en lång resa hem också men mysigt hade vi!



det var det! och nu så ser vi framåt.. Välkommen 2011!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: