I love Mondays

Hejsvej! Idag har jag varit ledig och det blev tidig väckning med tvättstuga som morgon-aktivitet. Förutom det hann jag innan 13:00 rasta vovven, diska två gånger, svabba golvet, bädda sängen, börja baka peppisar och alltför sent märka att äggen var slut, promenera till Ica för att köpa stooorpack med ägg, och sen promenera tillbaks förstås. Känner mig nästan som en liten sysslosam-robot.. När jag vrålhungrig äntligen hade snabbpepparkakorna i ugnen och skulle lägga på kaffebryggarn så hörde jag hur lill-Ragnar hade vaknat och stod och sparkade bakut på sovrumsmattan. Detta betyder på Ragge-språk: Vill. Ut. Nu. Orkar. Inte. Vänta. Då fanns inget annat att göra än dra på sig varma kläder och bege sig ut..



det blev Tant Britts peppisar från Kärleksmums, de är faktiskt oootroligt goda!



receptet finns under Recept och sånt..



och efter promenaden i snålblåsten kändes belöningen ännu större.. Kunde inte sluta fastän fatet blev tomt, det fanns ju fler på plåten hihi.. P: och nu medans jag har suttit och fikat har jag kollat in lite bloggar och har minsann hittat en ny favorit! HOUSE OF SVEA heter den http://houseofsvea.blogspot.com/ och är ju bara för ljuvlig! Inspiration! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: