Sturekatten farväl..

igår tog jag och min pussgurka en sväng på stan och då blev vi förstås sugna på fika - och semlor.. efter en stunds velande beslöt vi oss för att gå till Sturekatten, som hittills alltid (enligt mitt tycke i alla fall) haft Stockholms bästa semlor. De senaste gångerna har bullarna varit torra och kaffet inte så gott men semlorna, semlorna trodde jag att man fortfarande kunde lita på.



detta är en bild på hur de såg ut i sina glansdagar, som nu tyvärr enbart är ett minne blott. Sturekatten har bränt sina broar. Jag kommer i fortsättningen välja andra katter, (läs: Vetekatten) för igår var bullen hård och torr, grädden smaklös och halvgammal och mandelmassan var enbart en som en stor ärta i mitten. Vad har hänt? Jag är mäkta besviken. Efter otaliga trängselbesök och torrisar till fikabröd samt en stulen iphone (jaja, det är förstås inte caféets fel men det bidrar till dålig stämning förstås..) så styr jag nu stegen mot andra fik, så det så. Och som en sista knorr så burrar jag upp nackhåren och säger: mmorrrr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: