Melodifestivalen 2012

Helgen sprang förbi ganska snabbt, som det ofta gör då jag jobbar. Lördagskvällen ägnades åt mello och efter fyra deltävlingar håller jag fortfarande fast vid min favorit Loreen. Må bästa låt vinna!



Ser med spänning fram emot finalen om två veckor..

"Euphoria" – Loreen     absoluta favoriten! 

"Mystery" – Dead By April     lite cool men inte mello

"Shout it Out" – David Lindgren     blir väl inte jätteledsen om han vinner heller

"Soldiers" – Ulrik Munther     hälften av småtjejjerna röstar Ulrik, hälften Danny?

"Mirakel" – Björn Ranelid feat. Sara Li     alltså.. ja det är ju i alla fall vågat och annorlunda!

"Why Am I Crying?" – Molly Sandén     trååååkigt med ballad i mello, har jag alltid tyckt!

"Amazing" – Danny     för lik Swedish House Mafia, och ärligt talat lite tråkig tycker jag.. 

"Why Start a Fire?" – Lisa Miskovsky     bra musik, men inte mello

och så två till från nästa lördags andra chansen..



På tal om mello så hade Finland sin final i lördags, med ett nytt namn på tävlingen dessutom: Uuden Musiikin Kilpailu.. den nya musikens tävling typ, heh. Vinnare blev Pernilla Karlsson med "När jag blundar". Ingen favorit för min del men roligt att det i år igen var en finlandssvensk som vann! :)





Kommentarer
Postat av: emma

jag hittade dig nog allt ;)

2012-02-29 @ 00:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: