Morotsfrallor

Mmm det luktar nybakt och kaffe i hela lägenheten. Väntar på den sista plåten som ska ut ur ugnen och på kaffet som puttrar, sen ska jag ta mig en fika med lite tidningar (idag igen:))



Jag har modifierat receptet lite eftersom jag inte hade grynost = keso hemma. Och om någon undrar varför det heter "semlor" så är det för att det är ett finlandssvenskt recept och på andra sidan viken så kallar man faktiskt frallor för semlor.



Jag hade inte heller tillräckligt med vetemjöl så använde betydligt mera graham i stället.





Sen strödde jag lite fransk örtkrydda på innan de skuffades in i ugnen. Nu ska jag ta en smakbit! P:


Kommentarer
Postat av: Emõke Szabó

Tack snälla du, kul att du hittade in på min blogg! :)

2012-02-15 @ 15:44:32
URL: http://prinsaroprinsessor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: