godsaker från Finland

här kommer ett litet axplock av vad mamma o pappa hade med sig åt oss.. mycket ätbart och gott, nu har vi minsann godsaks-skafferiet fyllt för en lång framtid ;)



salmiakpastiller och gamla bilar, mumsmums! (jag har faktiskt gömt dem på ett säkert ställe så inte min man godisnassen går och äter upp dem i smyg.. ;O))



min rara syster hade skickat med min favoritkonfekt, Fazer's blå med hallonfyllning



gröna kulor...



och kul-temat fortsätter med Mozart's kulor..



och som vanligt, en intresserad Raggelito snusar på Mozart..



godaste Malax-limpan!



det här har jag faktiskt aldrig smakat så det blir spännande; kråkbärssaft och kråkbärsgelé..



och Fazer's Blå blockchoklad och båtchoklad.. ojoj hur mycket godis som helst..



och min snälla mamma hade stickat ett par gosiga sockor då hon vet hur kallt golv vi tassar omkring på här



och ett litet sött block med motiv från hemtrakterna.. alldeles för många presenter fick vi!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: