min yorkie svalde en öronpropp

jag har varit sjuk som bara den, hostat och hostat och hostat, och hostar fortfarande men nu börjar i alla fall mag- och ryggmusklerna återhämta sig.. jobbade måndagen men efter det fick jag feber och har varit hemma. i torsdags fick vi finbesök av min mans bror och hans fru, så det har varit urmysigt trots att jag inte direkt orkat göra något.. men vi har fikat och ätit gott (mina smaklökar är det i alla fall inget fel på!) och imorse åkte de vidare hemåt.

planen var att vi skulle köra dem till arlanda men så fick min busunge till hund tag på en öronpropp och satte den i sig i stället för att snällt spotta ut den. jag visste faktiskt inte att det var så farligt som det verkligen var och som tur var googlade jag och ringde veterinären som gav beskedet att vi måste komma in direkt. så det blev ilfart till veterinären i stället för flygplatsen. där fick min stackars liten vänta ett bra tag innan har gavs kräkmedel och så kunde vi bara vänta och hoppas att den skulle komma upp igen. till all lycka gjorde den det! men från och med nu blir det nog öronproppsförbud hos oss. på mindre hundar kan den helt enkelt fastna som en propp i tunntarmen och i värsta fall kolar hunden vippen. en operation är väldigt besvärlig och medför alltför ofta komplikationer så jag är oerhört tacksam att det gick så bra det gjorde, man får så ont i hjärtat då något händer sin lille snutt.



han älskar att busa och hoppa upp på sängen och "bädda ner" sig själv bakom kuddarna eller under överkastet.. nu är han urtrött och vilar, han gillade inte veterinärbesöket direkt.. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: