flytt till andra sidan stan?

Ojojoj förra veckan var vi och såg på en lägenhet i ett mysigt område på andra sidan stan, lite närmare stan, lite närmare jobbet.. Det vore så spännande att flytta! Igår var ett par och tittade på vår lägenhet och även de var intresserade av vår, så nu hoppas vi bara på den tredje parten eftersom det skulle vara ett triangelbyte. Fast jag vill inte hoppas för mycket då blir jag bara besviken om vi inte får den.. Men tänk om..? :)

Annars har min dag bestått av tvättstuga, några korta promenader i det vackra vintervädret (första promenaderna utan kryckor, och det har gått ganska bra faktiskt..), några samtal hit och dit angående sjukskrivning och försäkringskassa, tittat på nyaste avsnittet av Gossip Girl (hur ska det gå för Blair..?) och så har jag bakat mina favoriter: Cookies! Har gjort dem så ofta på sistone att jag lärt mig receptet utantill hehe.



Receptet:

Lägg ugnen på 180 grader

120g smör
1 dl rörsocker

Vispas pösigt

1 ägg

röres i

1 dl havregryn
1,5 dl mjöl
0,5 tsk bakpulver
0,25 tsk salt

röres ihop

100g mörk choklad 70%

röres ihop och smeten är klar

smeten klickas ut på två plåtar försedda med bakplåtspapper (gör inte för stora klickar; tänk på att de rinner ut en hel del) och gräddas i den 180-gradiga ugnen ca 15 min. Låt svalna och voilà! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: